مسیر دیجیتالی شدن بانکهای شرکتی
در حالیکه فضای رقابتی بانکداری شرکتی در اثر دیجیتالیسازی در حال تغییر است، تهدیدات رقابتی از کجا ناشی میشود
برای پاسخگویی به چالشهای پیش رو، بانکهای شرکتی باید با تحولات دیجیتال همراه شوند. تنها بانکهایی که بتوانند این تحولات چالشبرانگیز را به شیوهای ماهرانه مدیریت کنند، پابرجا میمانند. بانکهای پیشرو برای کاهش هزینهها، بهبود خدمات مشتری و حفظ مزیت رقابتی خود نیازمند دیجیتالیسازی هستند. بر اساس نظرسنجی گروه مشاوران بوستون، 86٪ از مدیران بانکهای شرکتی معتقدند که دیجیتالیسازی اساساً فضای رقابتی، اقتصاد و مدلهای کسبوکار بانکداری شرکتی را تغییر خواهد داد.
مطالعه نمونههایی از بانکهای پیشتاز در امر دیجیتالیشدن نشان میدهد که این اشکال جدید بانکی میتوانند چگونه باشند و چگونه تحول دیجیتال میتواند دریچهای را بر امکانات جدید، جریانهای درآمد جدید و مزایای رقابتی باز کند.
گروه مشاوران بوستون در سال 2018 گزارشی در این زمینه منتشر کرده و چالشها و راهکارهای ورود بانکهای شرکتی به عصر دیجیتال را به خوبی از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار داده است. خلاصهای از این گزارش توسط مرکز نوآوری پلوینو تنظیم شده است.
عنوان گزارش: مسیر دیجیتالی شدن بانکهای شرکتی
تهیهکننده: سروش گودرزی، کارشناس توسعه کسبوکار مرکز نوآوری پلوینو
تاریخ انتشار : اسفند ۱۳۹۹
دریافت فایل خلاصه گزارش
گزارشهای مرتبط اکوسیستم بانکداری شرکتی