وبلاگ پل‌وینو بخش روند فناوری و کسب و کار

وبلاگ پل‌وینو
10 اردیبهشت 1399 0 2

یادگیری عمیق و کلان داده، دو فناوری در جهت تحقق محاسبات شناختی

با بهره‌گیری از فناوری‌های شناختی نظیر یادگیری ماشین، یادگیری عمیق و پردازش زبان طبیعی بانک‌ها می‌توانند نسبت به بانکداری کنونی به لایه‌های عمیق‌تری راه پیدا کنند و تجربه مشتریان را بهبود دهند.


بانکداری شناختی شگرف‌ترین تحول در حوزه بانکداری از زمان پیدایش پول است. به زبان ساده بانکداری شناختی از قابلیت‌های هوش مصنوعی برای ایجاد تغییر در روش‌های طراحی و تولید خدمات بانکی و همچنین نحوه ارائه و مدیریت آنها استفاده می‌کند و به این ترتیب فرصت‌ها و ارزش‌هایی را فراتر از فضای بانکداری کنونی فراهم می‌آورد.

فناوری‌های شناختی نظیر یادگیری ماشین، یادگیری عمیق و پردازش زبان طبیعی به بانک‌ها اجازه می‌دهند که نسبت به بانکداری کنونی به لایه‌های عمیق‌تری راه پیدا کنند و بتوانند تجربه مشتریان را بهبود دهند. بانک‌ها می‌توانند از قابلیت‌های داده و تحلیل پیشرفته استفاده کنند تا در تصمیم‌گیری‌ها، سریع‌تر و با اثربخشی بیشتر عمل کنند. علاوه بر این فناوری‌های شناختی کانال‌های ارتباطی مشتریان را همیشه باز نگه می‌دارد، در نتیجه می‌توان محصولات و خدمات را در جهت برآورده کردن نیازها و انتظارات مشتریان، به‌صورت مستمر به‌روز‌رسانی و بهینه کرد. این با فضای بانکداری قبلی که از قوانین و قواعد از پیش تعریف‌شده پیروی می‌کرد کاملا متفاوت است و به‌همین دلیل این باور را به‌وجود آورده که بانکداری شناختی قابلیت تغییر بازی را دارد. در بانکداری شناختی کامپیوترها فقط نقش ابزار محاسباتی را ندارند بلکه آنها قدرت یادگیری دارند. هر تراکنش مشتری، ثبت وضعیت سیستمی (systems’ log) و تصمیمات کسب وکاری، محرکی برای یادگیری است که بانک می‌تواند سریع نسبت به آن واکنش نشان دهد.

چهارمین گزارش پژوهشی در زمینه بانکداری شناختی توسط خانم نجمه نوذر۱ با تمرکز بر فناوری‌های شناختی نظیر یادگیری ماشین، یادگیری عمیق و کلان داده تدوین شده است. در این نوشتار به ویژگی‌ها و وجوه تمایز یادگیری ماشین و یادگیری عمیق اشاره شده است.


 عنوان گزارش: یادگیری عمیق و کلان داده، دو فناوری در جهت تحقق محاسبات شناختی

تهیه‌کننده: نجمه نوذر

تاریخ انتشار :  دی ۱۳۹۸

دریافت فایل گزارش

 

۱ دانشجوی دکتری مهارتی بانکداری دیجیتال دانشگاه تربیت مدرس و کارشناس طراحی شرکت بهسازان ملت

 

فایلهای مرتبط

گزارش اول: بررسی تمایزهای بانکداری ایران و جهان از نگاه خبرگان مقیم خارج از کشور با رویکرد ورود به دنیای بانکداری شناختی


گزارش دوم: نقش مشاوره در بانکداری سنتی و دیجیتال


گزارش سوم: محاسبات شناختی و خدمات مالی

  

نظر دهید

* نام شما
* ایمیل شما
* نظر شما
تمامی حقوق مربوط به طراحی و توسعه وب سایت محفوظ می باشد Polwinno.ir
X

جستجوی سریع محتوای تخصصی پل‌وینو


v