اخبار و رویدادها و فراخوان‌های بخش رویداد

وبلاگ پل‌وینو
29 تیر 1398 0

رونمایی از سامانه ملی احراز هویت در نمایشگاه الکامپ

سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان از سرویس شناخت مشتریان (KYC مشتمل بر احراز هویت و صلاحیت) که بر اساس استعلام‌های سیستمی طراحی شده، رونمایی کرد.


امروز 29 تیر 1398 مراسم رونمایی از سامانه ملی سامانه احراز مشتریان تجارت الکترونیکی، با حضور رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت و عباس تابش، مدیرعامل سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان و محمد رضا مودودی، سرپرست سازمان توسعه و تجارت در نمایشگاه الکامپ برگزار شد.

علی رهبری، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک در آیین رونمایی از طرح‌ها و سامانه‌های جدید این مرکز به سامانه احراز هویت مشتریان تجارت الکترونیک (امتا) اشاره کرد و افزود: سامانه «امتا» به منظور احراز هویت به صورت یکباره برای استفاده در سرویس‌ها و کسب و کارها است و نخستین سامانه جدید مرکز توسعه تجارت الکترونیک است که هویت مشتریان را از ثبت احوال، شرکت پست، سامانه شاهکار و بانک مرکزی احراز می‌کند.
وی افزود: مشتریان با استفاده از خدمت یکبار احراز هویت می‌توانند از تمام سرویس‌ها و کسب و کار‌ها استفاده کنند.


بسیاری از تخلفات فضای مجازی ناشی از عدم احراز هویت و صلاحیت مشتریان در فضای تجارت الکترونیکی است. در واقع عدم دسترسی واحدهای کسب و کار الکترونیکی به سرویس احراز هویت و صلاحیت مشتریان منجر به عدم امکان شناسایی اثربخش کاربران، و در نتیجه ناتوانی در پیشگیری و شناسایی تخلفات در محیط کسب وکار  شده و مشکلات زیادی را به‌وجود می‌آورد. از سوی دیگر، مشتریان نیز برای خرید از هر فروشگاه اینترنتی مجبور به ثبت‌نام جداگانه و چندباره در فضای مجازی می‌شوند و به این ترتیب اطلاعات هویتی ایشان در اختیار فروشگاه‌های متعدد قرار می‌گیرد که ممکن است مورد سوء استفاده قرار گیرد.

سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، سرویس شناخت مشتریان (KYC مشتمل بر احراز هویت و صلاحیت) را بر اساس استعلام‌های سیستمی زیر فراهم نموده است:

اطلاعات شخص حقیقی از سازمان ثبت احوال،

اطلاعات شخص حقوقی از اداره ثبت شرکت‌ها،

اطلاعات آدرس و کد پستی از شرکت پست،

اطلاعات مالکیت سیم کارت شاهکار از سازمان تنظیم مقررات،

اطلاعات مالکیت کارت بانکی از بانک مرکزی،

اطلاعات امضای الکترونیکی از مراکز صدور گواهی الکترونیکی،

اطلاعات مجوز/پروانه کسب از مرکز اصناف، بهین یاب

 و سایر پایگاه‌های اطلاعاتی مرجع مجوزها.

معماری این سامانه به گونه‌ای است که واحد کسب و کار اینترنتی به استعلامات مذکور دسترسی مستقیم ندارد و داده را از طریق سرویس ورود یکپارچه  SSO تحویل می‌گیرد. در نتیجه صرفا به اطلاعاتی از مشتری دسترسی خواهد داشت که توسط  خود مشتری اجازه داده شده باشد.

  

نظر دهید

* نام شما
* ایمیل شما
* نظر شما
تمامی حقوق مربوط به طراحی و توسعه وب سایت محفوظ می باشد Polwinno.ir
X

جستجوی سریع محتوای تخصصی پل‌وینو


v