وبلاگ پل‌وینو بخش فناوری

وبلاگ پل‌وینو
5 شهریور 1401 0

DLT تعریف مجدد Post-trade

DLT (فناوری دفترکل توزیع شده) برای تعریف مجدد Post-trade (پردازش پس از معاملات) استفاده می‌شود.


برخی از شرکت‌ها اکنون از DLT برای تغییر زیرساخت‌های پس از معامله خود با فرآیندهای کاملاً متصل، بدون اصطکاک، انعطاف‌پذیر و شفاف استفاده می‌کنند. علت آن است که در بسیاری از موقعیت‌ها، یک گردش کار توزیع شده بین موسسات مالی، که توسط سیستم‌های پیام‌رسان قدیمی و تیم‌های عملیاتی اجرا می‌شود، نحوع عملکرد سیستم‌ها و فرآیندهای پس از معامله است. اما در حال حاضر هیچ چیزی به هم متصل نشده است- اتوماسیون محدودی وجود دارد و کل فرآیند به شدت مبهم می‌باشد. این عدم شفافیت منجر به افزایش ریسک، افزایش هزینه‌ها، تأخیر، استفاده ناکارآمد از نقدینگی و فرآیندهای غیربهینه می‌شود.

به عنوان مثال می‌توانیم تراکنش‌های FX را نام برد. پس از اجرا، یکسری مراحل وجود دارد که دفتر مرکزی هر بانک باید انجام دهد و تعاملاتی بین نهادها رخ می‌دهد. سپس تیم‌هایی خزانه‌داری هم همین کار را انجام می‌دهند و در نتیجه در مرحله آخر، وجوه مورد نظر منتقل می‌شود.

DLT به طرفین اجازه می‌دهد تا کنترل، همکاری و توافق کنند که چگونه می‌خواهند گردش کار توزیع شده را اجرا کنند. DLT باید با مکان‌های تجاری خارجی، موتورهای تطبیق، دروازه‌های پرداخت، دفاتر پس از معامله و سیستم‌های ثبت همکاری کنند تا اطمینان حاصل شود که گردش کار خودکار یکپارچه و با هم کار می‌کنند.

تسویه یک معامله FX ممکن است مستلزم این باشد که شرکت کنندگان توافق کنند که آیا می‌خواهند خالص تسویه کنند یا چگونه می‌خواهند به صورت خالص تسویه شوند و یا حتی اینکه قصد این را دارند که به صورت ناخالص تسویه کنند. همچنین ممکن است از قبل در مورد زمان تسویه به توافق برسند تا بتوانند به طور مشترک چارچوب های زمانی تسویه را با رویدادهای نقدینگی مربوطه هماهنگ کنند تا وجوه خود را به طور موثرتری مدیریت کنند. در واقع، از طریق DLT، تسویه حساب می‌تواند چندین بار در روز، برحسب تقاضا انجام شود. این کار می‌تواند به شیوه‌ای که بدون ریسک و بسیار سریع تر انجام شود و همچنین بدون محدودیت نقدینگی و سرمایه گذاری که از قبل تأمین مالی معرفی می‌شود.

 با استفاده از Post-trade در قرن بیست و یکم، طرفین می‌توانند در زمان واقعی با یکدیگر همکاری کنند و دید کاملی نیز داشته باشند و فرآیندهای تسویه حساب 24 ساعته را می‌توانند به چند دقیقه کاهش دهند. در نتیجه این سطح از دید و همکاری ریسک و هزینه‌ها را کاهش می‌دهد و صرفه جویی زیادی در کارایی ایجاد می‌کند. علاوه‌براین، DLT همان مزایای حسابرسی اصلی مانند بلاکچین را به همراه نیز دارد مانند تغییرناپذیری، مقاومت در برابر دستکاری، قابلیت حسابرسی، اصل و نسب داده‌ها و ثبت اسناد رسمی تراکنش ها، و طرفین از اثبات غیرقابل انکار مبنی بر وقوع تراکنش بهره‌مند می‌شوند.

مطلبی که بیان کردیم یک مفهوم، یک اثبات مفهوم یا یک پروژه علمی نیست. DLT اکنون به این روش در یک محیط پویا هر روز برای تسویه تراکنش‌ها استفاده می‌شود. DLT مبتنی بر مجوزهای تعاملی، پتانسیل ایجاد انقلابی در پردازش پس از معامله را دارد. یعنی ارائه یک مسیر ارتقای واقع بینانه برای شرکت هایی که مشتاق به غلبه بر هزینه ها، تأخیرها و سطوح بالای ریسک هستند، بدون نیاز به جایگزینی سیستم ها و فرآیندهای حیاتی برای نحوه عملکرد آن‌ها به عنوان یک کسب و کار، که در وضعیت موجود قرار دارند.

نظر دهید

* نام شما
* ایمیل شما
* نظر شما
تمامی حقوق مربوط به طراحی و توسعه وب سایت محفوظ می باشد Polwinno.ir
X

جستجوی سریع محتوای تخصصی پل‌وینو


v