اخبار و رویدادها و فراخوان‌های بخش هوش مصنوعی

وبلاگ پل‌وینو
۱۰ اسفند ۱۳۹۹ 0

کتاب رقابت در عصر هوش مصنوعی توسط مرکز نوآوری پل‌وینو منتشر می‌شود

جلد اول ترجمه کتاب رقابت در عصر هوش مصنوعی از انتشارات هاروارد بیزینس ریویو به زودی در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد.


هوش مصنوعی زمینه‌ای از دانش است که با الگوگیری از فرایندهای پیچیده مغز انسان که مظهر هوشمندی در میان موجودات است، سعی در «شبیه‌سازی» فعالیت‌های او دارد. بر این مبنا، تجلی هوش مصنوعی نیز در «ربات» دیده می‌شود: ماشین‌هایی که شبیه انسان می‌شنوند، می‌بینند، و صحبت می‌کنند. خلاقیت آمیخته با تخیل علاقمندان و «دنبال‌کنندگان» هوش مصنوعی، آینده‌ای را ترسیم می‌کند که در آن ربات‌ها بخش عمده‌ای از فعالیت‌هایی که مختص انسان می‌دانسته‌ایم را بدون نیاز به «همتایان» انسانی خود به انجام می‌رسانند و حتی از نظر تعداد هم با انسان‌ها قابل رقابت هستند.

طبیعی است این آینده‌نگاری‌ها، طیف گسترده‌ای از نگرانی‌ها را نیز ایجاد کرده باشند: از بحث‌های مجرد فلسفی پیرامون ماهیت وجودی «بشر» گرفته تا بحث‌های مستقیماً معطوف به جیب و سفره شهروندانی که آینده کاری خود را در برابر تهدید محصولات هوش مصنوعی می‌بینند. اما برای افرادی که فرمان بخشی از صنعت یک کشور را در دست دارند، مهم‌تر این است که چگونه می‌توان با آنچه فناوری نوظهوری مانند هوش مصنوعی در حال حاضر محقق ساخته است، به یک نیاز موجود پاسخ داد، درآمد ایجاد کرد، سودآور(تر) بود، ارزش بیشتری به مشتری تحویل داد، و چرخ‌های صنعت را کاراتر و سریع‌تر چرخاند.

کتاب پیش رو این هدف را در نظر داشته است. ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت در تأیید این مطلب می‌گوید: «یانسیتی و لاکانی کتاب مهمی نوشته‌اند که توضیح می‌دهد برای بازاندیشی به مفهوم یک سازمان و تبدیل‌شدن به سازمانی که هوش مصنوعی را در اولویت قرار می‌دهد، طی‌کردن چه مراحلی لازم است. هر کس به تأثیر هوش‌مصنوعی علاقمند است باید این کتاب را بخواند».

نویسندگان در این کتاب نشان می‌دهند که بازآرایی سازمان حول هوش مصنوعی مبتنی بر تحلیل داده، محدودیت‌های سنتی بر روی مقیاس‌پذیری، گستره فعالیت‌های قابل انجام و قابلیت یادگیری از عملکرد (مثبت یا منفی) را از میان برمی‌دارد؛ محدودیت‌هایی که سال‌ها و دهه‌های متمادی همچون زنجیری بر پای کسب‌وکارها، حرکت آنها را سنگین و رشد آنها را کُند کرده‌اند.

ترجمه این کتاب توسط همکاران گروه هوش مصنوعی مرکز نوآوری پل‌وینو در گروه فن‌آوران هوشمند بهسازان فردا یک تجربه یادگیری ارزنده را رقم زد، و امیدواریم برای خوانندگان نیز الهام‌بخش و بینش‌افزا باشد. جلد اول این کتاب حاوی پنج فصل اول کتاب Competing in the Age of AI در دست چاپ است و به زودی در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت.


 

نظر دهید

* نام شما
* ایمیل شما
* نظر شما
تمامی حقوق مربوط به طراحی و توسعه وب سایت محفوظ می باشد Polwinno.ir
X

جستجوی سریع محتوای تخصصی پل‌وینو


v