محاسبات شناختی و سیستمهای پیشنهاددهنده (توصیهگر)
بانکها و مؤسسات مالی میتوانند تحلیل بازار، تحلیل رفتار مشتریان و محاسبات ریسک را با استفاده از سیستمهای شناختی انجام دهند و به مشتریان خود پیشنهادات مناسبی را برای سرمایهگذاری ارائه کنند.
در عصر تحول دیجیتال، کسبوکارها با تحلیل دادههای کلانی که از مشتریان دارند و بر اساس الگوهای رفتاری آنها پیشنهادات هوشمند را بهصورت مکانیزه و آنلاین، یا از طریق ارسال پیامک و ایمیل و یا در غالب مشاوره توسط روبات انجام میدهند.
در نوشتارهای پیشین در خصوص محاسبات شناختی و مکانیزم تحلیل دادهها و نقش مشاورها مطالبی آورده شد.
پنجمین گزارش پژوهشی در زمینه بانکداری شناختی توسط خانم نجمه نوذر۱ در خصوص سیستمهای پیشنهاددهنده(توصیهگر) تدوین شده است. در این نوشتار نسلهای مختلف سیستمهای پیشنهاددهنده و کاربردهای آن معرفی شده است.
عنوان گزارش: محاسبات شناختی و سیستمهای پیشنهاددهنده (توصیهگر)
تهیهکننده: نجمه نوذر
تاریخ انتشار : بهمن ۱۳۹۸
دریافت فایل گزارش
۱ دانشجوی دکتری مهارتی بانکداری دیجیتال دانشگاه تربیت مدرس و کارشناس طراحی شرکت بهسازان ملت
فایلهای مرتبط
گزارش اول: بررسی تمایزهای بانکداری ایران و جهان از نگاه خبرگان مقیم خارج از کشور با رویکرد ورود به دنیای بانکداری شناختی
گزارش دوم: نقش مشاوره در بانکداری سنتی و دیجیتال
گزارش سوم: محاسبات شناختی و خدمات مالی
گزارش چهارم: یادگیری عمیق و کلان داده، دو فناوری در جهت تحقق محاسبات شناختی