اخبار و رویدادها و فراخوان‌های بخش کسب و کار مالی و بانکی

وبلاگ پل‌وینو
۲۳ شهریور ۱۳۹۹ 0

تسریع حرکت به سمت بانکداری و تحول دیجیتال با حضور فرابوم

فرابوم در اولین نشست رسانه‌ای خود در محل جدید شرکت به نام خانه فرابوم اعلام کرد ماموریت شرکت از بانکداری باز به نوآوری باز گسترش یافته است.


به نقل از روابط عمومی گروه فن‌آوران هوشمند بهسازان فردا اولین نشست رسانه‌ای شرکت فرابوم که مصادف شد با آماده شدن خانه فرابوم، روز دوشنبه ۹۹/۶/۱۷، در ساختمان جدید شرکت برگزار شد. در این رویداد که سهامداران و رسانه‌ها حضور  داشتند، مدیران فرابوم گزارشی از فعالیت‌ها و اتفاقات یک سال گذشته ارائه دادند.


فرابوم بانکداری باز به نوآوری باز

 

تغییر از بانکداری باز به نوآوری باز

صادق فرامرزی، مدیرعامل فرابوم در ابتدای این نشست ضمن خوشامدگویی به سهامداران فرابوم و نمایندگان رسانه‌ها گفت: «از یکسال و چند ماه پیش مامور به تاسیس این شرکت با هدف ارائه سرویس‌های بانکداری باز شدم. جذابیت تاسیس این شرکت با حضور سهامدارانی مثل توسن، بانک ملت و بانک ملی زیاد بود. فرابوم یک شرکت با نزدیک به ۴۰ نفر نیروی متخصص و توانمند است و  ما بنا داریم به تنها هاب دیجیتال کشور تبدیل شویم و به همین دلیل ماموریت شرکت را از بانکداری باز به نوآوری باز ارتقا دادیم.»


فرابوم 

 

مدیرعامل فرابوم تغییر پارادایم را موضوعی دانست که در سال گذشته اتفاق افتاد و هنوز ادامه دارد و افزود: «امیدوارم در ماه‌های آینده اتفاقات مهمی در حوزه رگولاتوری رخ دهد. ما بنا داریم نسل جدیدی از استارت‌آپ‌های حوزه نوآوری را معرفی کنیم. همچنین مجموعه‌های دیگری به مجموعه سهامداران فرابوم اضافه خواهند شد.»


بانکداری و اقتصاد دیجیتال

در ادامه این مراسم دکتر حکیم جوادی، مدیر عامل بهسازان فردا با بیان اینکه بانکداری باز یکی از ارکان مهم بانکداری دیجیتال است گفت: «برای ما در طراحی کُر جدید بانک ملت، بررسی تحولات دنیا و حضور بازیگران جدیدی مثل فین‌تک‌ها اهمیت داشت و با بررسی پلتفرم‌های موجود در کشور به این نتیجه رسیدیم که فرابوم می‌تواند نقطه شروع مناسبی در مقیاس کشوری برای تحول و حرکت به سمت بانکداری دیجیتال باشد.»

 

دریافت  API از طریق فرابوم

حکیم جوادی با بیان اینکه استانداردهای امنیتی در بانک ملت رعایت می‌شود، گفت: «برای ارائه  API  بانک به فرابوم یک سری تاییدیه درخواست کردیم و با ارائه این تاییدیه‌ها از سوی فرابوم، حالا فین‌تک‌ها می‌توانند به‌جای بانک از طریق فرابوم اقدام به دریافت API  و سرویس کنند.»


اقتصاد دیجیتال 

 

حرکت به سمت بانکداری دیجیتال

او با اشاره به اینکه حرکت به سمت بانکداری و تحول دیجیتال با حضور فرابوم تسریع می‌شود افزود: «بخش‌های حاکمیتی باید به استفاده از پلتفرم‌هایی مانند فرابوم فکر کنند. انتظارات از فرابوم بالاست و رشد خوبی در این پلتفرم در یک سال گذشته اتفاق افتاده است.»

 

سرویس‌های فرابوم

در ادامه این مراسم کاوه رعدی، معاون کسب‌وکار فرابوم گفت: «سرویس‌های ارائه شده فرابوم در حوزه بانکداری، بورس، شناخت مشتریان و خدمات عمومی است. یکی از دستاوردهای  فنی، گذر از OpenAPI  و رسیدن به  OpenProcess است.»

او ادامه داد: «با شروع احراز هویت دیجیتال به سمت جامع‌ترین راهکار Ekyc  مبتنی بر API خواهیم رفت. موضوع دیگری که به آن ورود کردیم مربوط به خدمات عمومی است که توانیر و شهرداری از سرویس‌دهندگان در این حوزه هستند و تامین اجتماعی نیز به زودی به سرویس‌دهندگان فرابوم اضافه خواهد شد.»

به گفته رعدی بیش از ۲۱۰۰ سرویس‌گیرنده در محیط‌های مختلف و بیش از ۱۰۰ همکار تجاری  مانند همکاران سیستم، آپ و چارگون از فرابوم سرویس می‌گیرند و به نوعی فرابوم هم‌اکنون بزرگترین شبکه غیر دولتی سیستم بانکی است.

 

بانکداری باز؛ محور استراتژیک

در ادامه ولی اله فاطمی، از موسسین توسن و پایه‌گذاران فرابوم نیز در این مراسم گفت: « فرابوم به‌عنوان یک مجموعه پیشران فقط مسئولیت توسعه کسب‌وکار را ندارد بلکه وظیفه فرهنگ‌سازی و عملی‌سازی بانکداری باز را برای بانک‌ها دارد.»

او ادامه داد: «باید واقعا بانکداری باز را به‌عنوان یک محور استراتژیک به نظام بانکی معرفی کرد و سوال این است که فرابوم چقدر ‌نوآوری و مشتری جدید و کاهش هزینه برای بانک داشته است. باید بانک‌ها فرابوم را باور کنند و این پلتفرم باید آنقدر برای استارت‌آپ‌ها تسهیل‌گر باشد تا استارت‌آپ‌ها بتوانند بدون هیچ مشکلی سرویس‌ها را از نظام بانکی دریافت کنند و فقط به مدیریت پیچیدگی‌های کسب وکاری خود بپردازند.»

او با اشاره به اهمیت این موضوع که محور شرکت فرابوم از بانکداری باز به نوآوری باز تبدیل شده است، گفت: «از طریق پلتفرم فرابوم و بر اساسopen process، بانک‌ها باید فرایند کسب‌وکار خود را در این پلتفرم واگذار کنند.»

 

 متن کامل خبر


 

نظر دهید

* نام شما
* ایمیل شما
* نظر شما
تمامی حقوق مربوط به طراحی و توسعه وب سایت محفوظ می باشد Polwinno.ir
X

جستجوی سریع محتوای تخصصی پل‌وینو


v