چشمانداز پرداخت (قسمت چهارم- تأثیر امتیازدهی بر توسعه پرداخت دیجیتال)
مطالعات صورت گرفته بر روی رفتار و گرایش مشتریان پرداخت دیجیتال نشان میدهد که امتیازدهی و ارائه خدمات جانبی در روند دیجیتالی شدن مشتریان موثر است.
رشد و گسترش فناوری در سالهای اخیر باعث شده که درصد نفوذ پرداختهای موبایلی بهطور روزافزون افزایش پیدا کند. از این رو بازیگران جدیدی وارد این عرصه شده و با هدف کسب سهم بیشتری از بازار با هم رقابت میکنند. یکی از ابزارهایی که استفاده از پرداختهای موبایلی را برای مشتریان تسهیل میکند، کیف پولهای دیجیتالی هستند که در آن امکان تجمیع کارتهای بانکی و ذخیره اطلاعات کارت وجود دارد. بخش آخر گزارش مککنزی نشان میدهد که هرچه شرکتها خدمات متنوعتری از طریق این کیف پولها ارائه دهند، مشتریان بیشتری را به سوی خود جذب میکنند. امتیازدهی از طریق کارتهای اعتباری، پرداخت قبوض و خرید شارژ از جمله خدمات جذاب برای مشتریان است. در این میان، شناخت رفتار و گرایش مشتریان در پرداختهای موبایلی نکته کلیدی موفقیت در این بازار است.
خلاصهای از بخش چهارم گزارش مککنزی توسط مرکز نوآوری پلوینو تنظیم شده است.
عنوان گزارش: چشمانداز پرداخت (قسمت چهارم- تأثیر امتیازدهی بر توسعه پرداخت دیجیتال)
تهیهکننده: مهردخت سلیمانی، کارشناس مرکز نوآوری پلوینو
تاریخ انتشار : خرداد ۱۳۹۹
گزارشهای مرتبط روندهای برتر بانکداری خرد در سال 2020
روندهای برتر مدیریت ثروت در سال 2020
روندهای صنعت بیمه در سال 2020
چشمانداز مدیریت سرمایهگذاری در سال 2020
کلان روندهای صنعت پرداخت
اکوسیستم بانکداری شرکتی
چشمانداز پرداخت (قسمت اول- بانکداری تراکنشی)
چشمانداز پرداخت (قسمت دوم- اعتباردهی در پایانه فروش)
چشمانداز پرداخت (قسمت سوم- چشماندازی در صنعت پرداخت آلمان)