وبلاگ پل‌وینو بخش هوش مصنوعی

وبلاگ پل‌وینو
۱۶ شهریور ۱۳۹۹ 0

پیشتازی تشخیص تقلبات در کاربری‌های هوش مصنوعی در حوزه خدمات مالی

بخش‌های کنترل کیفیت، ارتباط با مشتری و تشخیص تقلبات از رایج‌ترین موردهای کاربری هوش مصنوعی در صنایع مختلف هستند



توسط سارا مؤمن، کارشناس گروه پژوهشی هوش مصنوعی مرکز نوآوری پل‌وینو

 

گزارش منتشرشده توسط MIT Technology Review در مارس 2020 که نتیجه مصاحبه با بیش از ۱۰۰۰ مدیر در ۱۱ حوزه کاری و از پنج قاره جهان است، نشان می‌دهد در تمام صنایع، از راهکارهای مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده می‌شود و طیف متنوعی از کاربری‌ها را در بر می‌گیرد. این آمار نشان می‌دهد ۸۷ درصد از سازمان‌های مورد مصاحبه، از سال ۲۰۱۹ هوش مصنوعی را در مجموعه خود به‌کار گرفته‌اند. طبق نمودار زیر، سازمان‌های فعال در حوزه خدمات مالی، در مقایسه با سایر صنایع، بیشترین میزان به‌کارگیری هوش مصنوعی در فرایندهای کسب‌وکاری خود را در آینده نزدیک (سه سال آینده) خواهند داشت.

 

 هوش مصنوعی در فرایند کسب و کار


در این گزارش که با مشارکت شرکت‌های فیلیپس و جنسیس[1] تهیه شده است، بر اهمیت به اشتراک گذاشتن داده توسط شرکت‌ها و نقش پررنگ این امر در افزایش تأثیرگذاری هوش مصنوعی تاکید شده است. به‌نظر می‌رسد اهمیت به اشتراک گذاشتن داده توسط سازمان‌ها تا حد مناسبی درک شده است، چنان‌که دو-سوم آنهایی که در این گزارش مورد مصاحبه قرار گرفته‌اند تمایل و تصمیم خود برای به اشتراک گذاشتن داده داخلی خود با بیرون از سازمان را اعلام کرده‌اند؛ با این انگیزه و هدف که محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی خود را توسعه دهند. شکل زیر، پراستفاده‌ترین کاربری‌های هوش مصنوعی در صنایع مختلف را نشان می‌دهد. پیشتازی «تشخیص تقلبات» در میان سایر کاربری‌ها در صنعت مالی بسیار شایان توجه است. با دید کل‌نگر به مثال‌های این مطالعه آماری، بخش‌های کنترل کیفیت، ارتباط با مشتری و تشخیص تقلبات از پراستفاده‌ترین کاربری‌های هوش مصنوعی در صنایع مختلف هستند.


مورد کاربری هوش مصنوعی در صنعت 

 

منبع:

"The global AI agenda: Promise, reality, and a future of data sharing"; MIT Technology Review Insights report, March 2020



[1] Genesys


 

نظر دهید

* نام شما
* ایمیل شما
* نظر شما
تمامی حقوق مربوط به طراحی و توسعه وب سایت محفوظ می باشد Polwinno.ir
X

جستجوی سریع محتوای تخصصی پل‌وینو


v