اخبار و رویدادها و فراخوان‌های بخش کسب و کار مالی و بانکی

وبلاگ پل‌وینو
3 خرداد 1399 1

انجام مرحله پیش ثبت‌نام خرید خودرو با استفاده از سامانه امتا

از این پس احراز هویت اطلاعات فردی افراد واجد شرایط برای ثبت‌نام خودرو در سامانه فروش اینترنتی محصولات سایپا و ایران خودرو با سامانه امتا انجام خواهد شد.


امتا مخفف احراز مشتریان تجارت الکترونیکی است. سامانه امتا به سفارش مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و با همکاری هلدینگ بهسازان فردا با هدف احراز هویت کاربران کسبوکارها طراحی و پیاده‌سازی شده و در تاریخ ۲۹ تیر ۱۳۹۸ در حاشیه نمایشگاه الکامپ راه‌اندازی شده است.

با همکاری سازمان توسعه تجارت، سامانه احراز اطلاعات فردی موسوم به «امتا» روی سایت فروش محصولات شرکت‌های خودرو سازی راه‌اندازی شده تا با استفاده از آن مشخصات شناسنامه‌ای، شماره حساب بانکی و شماره تلفن همراه متقاضیان خرید خودرو با هم مطابقت داده شود.

به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت در طرح جدید، احراز هویت قطعی متقاضیان صرفاً پس از آغاز ثبت‌نام، ورود به سامانه اینترنتی فروش خودرو شرکت و سپس هدایت به سامانه "امتا" از طریق سامانه خودروسازان معتبر است.

سامانه امتا پس از ثبت‌نام متقاضیان خودرو و انجام مراحل پیش ثبت‌نام، طی یک هفته و به‌صورت اتوماتیک اطلاعات مشتریان را بررسی و راستی آزمایی می‌کند. در این فرایند صلاحیت متقاضی و واجد شرایط بودن او برای درخواست خودروی جدید مورد بررسی قرار می‌گیرد. تنها پس از این مرحله و در صورت تأیید، متقاضیان می‌توانند مراحل پرداخت خود را مطابق ضوابط اعلام شده شرکت انجام دهند.

 

کارکرد سامانه امتا

سامانه احراز مشتریان تجارت الکترونیکی (امتا)، با درخواست کاربران و احراز اطلاعات هویتی، مکانی، تماسی، اعتباری و غیره آنها از طریق پایگاه‌های اطلاعاتی حاکمیتی به‌صورت آنلاین و اختصاص حساب کاربری یکتا، امکان ورود آنها به وب‌سایت‌ کسب‌و‌کارها را فراهم می‌کند. با استفاده از امتا، دیگر لازم نیست مشتریان در وب‌سایت‌های کسب‌وکارهای مختلف به‌صورت مستقل ثبت‌نام کنند و نام کاربری و رمز عبورهای متعدد را به خاطر بسپارند. به‌علاوه از طریق امتا اجازه سطح دسترسی کسب‌وکارها به اطلاعات شخصی‌شان را نیز خود مدیریت می‌کنند.

در مقابل کسب‌وکارهای الکترونیکی با استفاده از این سامانه و بدون مواجهه با مشکلات و محدودیت‌های اطلاعاتی، می‌توانند مشتریان خود را احراز نمایند. همچنین به‌کارگیری این سامانه هزینه‌های مدیریت حساب مشتریان آنها را نیز به شدت کاهش خواهد داد.

 

لینکهای مرتبط

امتا: سامانه توزیع‌شده شناخت و احراز هویت دیجیتالی مشتریان

رونمایی از سامانه ملی احراز هویت در نمایشگاه الکامپ




 


 

نازنین رهمانی فر

به نظر من این سامانه در جهت شفاف سازی و جلوگیری از رانت و استفاده از شبکه بانکی در جهت فعالیت های مخرب، بسیار کارا و مفید هست ، ممنون از اطلاع رسانی

نظر دهید

* نام شما
* ایمیل شما
* نظر شما
تمامی حقوق مربوط به طراحی و توسعه وب سایت محفوظ می باشد Polwinno.ir
X

جستجوی سریع محتوای تخصصی پل‌وینو


v