اخبار و رویدادها و فراخوان‌های بخش نوآوری

وبلاگ پل‌وینو
20 اردیبهشت 1399 0

سکوی پرداخت بدون کارت، خدمتی نوآورانه در صنعت پرداخت

شرکت مهندسی سیستم یاس ارغوانی یک روش پرداخت نوآورانه و جدید، با نام کاراپی، ارائه کرده که خریداران می‌توانند پرداخت را تنها با اسکن کردن یک کیوآرکد اختصاص یافته به فروشنده انجام دهند.



کاراپی پرداخت کیوآرکد سیستم یاس ارغوانی

شرکت مهندسی سیستم یاس ارغوانی در بهمن سال 98 یک روش پرداخت نوآورانه و جدید، با نام کاراپی، را ارائه کرد. کاراپی این امکان را فراهم میآورد تا خریداران با استفاده از تلفن همراه شخصی و بدون استفاده از دستگاه کارتخوان و کارت بانکی، پرداخت را تنها با اسکن کردن یک کیوآرکد اختصاص یافته به فروشنده انجام دهند. علاوه بر سرعت، امنیت، راحتی و حفظ محیط زیست، بهدلیل عدم استفاده از رسید کاغذی، پیشگیری از انتشار ویروسها و بیماریها نیز از مزایای اصلی این روش هستند. با کاراپی، پرداختکننده بدون هیچ تماس فیزیکی با فروشنده و یا تجهیزات فروشگاه بهراحتی پرداخت خود را انجام میدهد. همچنین در این روش مشتری میتواند بدون نیاز به استفاده از هرگونه اپلیکیشن خاص، نسبت به پرداخت  با سه روش متنوع و بدون نیاز به کارت بانکی اقدام نماید.

به گزارش واحد روابط عمومی و تبلیغات شرکت مهندسی سیستم یاس ارغوانی، این محصول که در ماههای گذشته توسط مدیرعامل محترم بانک ملت، جناب آقای دکتر بیگدلی، در همایش فناوری اطلاعات این بانک در شهر مقدس مشهد رونمایی شده بود، وارد بازار شد و در فاز اول، تعداد 500 هزار پذیرنده تحت پوشش این طرح قرار گرفت. این طرح در نیمه بهمن 98 در تمامی کشور اجرایی شده است.


تحول در تجربه مشتری با سکوی پرداخت کاراپی

به نقل از معاون توسعه و نوآوری مهندسی سیستم یاس ارغوانی در رابطه با محصول کاراپی، این شرکت به واسطه یک دهه تجربه در حوزه پشتیبانی خدمات الکترونیکی پرداخت و با اشرافی که به نیازهای پذیرندگان دارد، حالا موفق شده خواستههای آنها را در حوزه پرداخت شخصیسازی کند و با استفاده از سکوی پرداخت بدون کارت، خدمت پرداختی را که مد نظر آنان است بهصورت خاص و منحصربهفرد ارائه نماید.

دومین هدف ایجاد یک سرویس کمهزینهتر با هزینه تراکنش کمتر بوده و هدف سوم این که موبایل را که ترند اول در حوزه پرداخت و در عین حال کم هزینه، در دسترس و در لبه تکنولوژی است بهعنوان ابزار پرداخت استفاده نماید. 

این سرویس، امکان پرداخت را برای پذیرنده در هر محلی بهصورت حضوری و غیرحضوری فراهم می‌کند، بهعلاوه امکان پرداخت به سه روش کیف پول، کارت و برداشت مستقیم را دارد. 

در راهکار پرداخت با کارت، مشتری میتواند بدون استفاده از فیزیک کارت، هزینه را به پذیرنده پرداخت کند. پرداخت بهشیوه برداشت مستقیم از طریق API فراهم شده و همان سرویس دایرکت دبیت یا برداشت مسقیم است. در این سرویس، پرداختکننده می‌تواند از حساب خود پرداخت را انجام دهد. البته انجام این کار منوط به این است که کاربر، سرویس را در بانک فعال کرده و نام کاربری و رمز عبور را داشته باشد. این سه امکان باعث می‌شود، خریداران بتوانند در محل پذیرنده، با انتخاب روش دلخواه، مبلغ را واریز کنند.

ویژگی اصلی این سرویس این است که نیاز به اپلیکیشن خاصی ندارد و به این ترتیب مسائل و محدودیتهای مربوط به نصب اپلیکیشن از بین رفته است. علاوه بر کاربر، پذیرنده هم لازم نیست اپلیکیشن خاصی را نصب کند. پذیرنده میتواند در پنل سیستم بهصورت آنلاین و پوش نوتیفیکیشن، واریزیهای موفق و ناموفق خود را کنترل کند. با استفاده از کاراپی شرکت یاس، فروشنده بهراحتی میتواند پرداخت را مدیریت کرده و از طریق پیامک و پورتال آنلاین کاراپی، در لحظه از صحت تراکنش انجام شده اطمینان حاصل نماید.

همانطور که اشاره شد در روش جدید پرداخت شرکت مهندسی سیستم یاس ارغوانی، خرید تنها با اسکن کردن یک کیوآرکد اختصاص یافته به فروشنده توسط تلفن همراه خریدار انجام میگیرد. کیوآرکد، خریدار را به سکوی پرداخت منتقل میکند. آدرس بهصورت خاص برای پذیرنده مشخص تعریف میشود، مبلغ وارد و خریدار انتخاب میکند که با کدام یک از سه روش ممکن پرداخت را انجام دهد. اگر آدرس خاص پذیرنده ذخیره شده باشد نیازی به اسکن کیوآرکد در هر مرتبه پرداخت نیست. از سوی دیگر، از آنجایی که در این سرویس، به هیچ دستگاه سختافزاری نیاز نیست، دامنه پذیرش آن سیار است. پیکهای موتوری، مغازهها و مشاغل خانگی و غیررسمی، صندوقهای خانگی و ... می‌توانند از این سرویس استفاده کنند. پرداختکننده هم تنها به یک گوشی نیاز دارد. حتی الزامی به دوربین گوشی هم ندارد، تنها آدرس سکوی مورد نظر باید به خریدار برسد و این آدرس حتی بهصورت پیامک هم قابل انتقال است.


سکوی پرداخت کاراپی کیوارکد

از آنجایی که سکوی پرداخت به ازای هر پذیرنده تعریف می‌شود این امکان را میدهد که به ازای هر پذیرنده و نیازهای او این سرویس کاملاً شخصیسازی شود. کاری که در دستگاه کارتخوان یا اپلیکیشن بهسختی انجام میشود. مشتریان این سیستم دو دسته هستند؛ دسته اول کسانی که بهصورت عمومی سکو در اختیار آنها قرار میگیرد و دسته دوم سازمان‌های بزرگی که نیازهای پرداختی آنها بهصورت شخصی‌سازی در کمترین زمان و با تکیه بر این سه روش برطرف میشود. 

این روشهای پرداخت در گروه فرایندهای مالی دیجیتال در حوزه کاربر قرار میگیرند. 


کاراپی دشمن ویروسها!

این روزها که مسائل بهداشتی روشهای پرداخت بهشدت مورد توجه قرار گرفته، کاراپی یک راه حل ایمن بهشمار میآید. پول نقد از دیرباز یکی از عوامل اصلی انتشار بیماریها بوده است. در سالهای اخیر یکی از اصلیترین محورهای توسعه پرداخت الکترونیکی در دنیا پیشگیری از این معضل بوده که اثر شگرفی در ارتقای سطح بهداشت جوامع نیز داشتهاست. اما در روشهای پرداخت الکترونیکی مبتنی بر کارت و کارتخوان کماکان معضلات بهداشتی تا حد قابل توجهی وجود دارد چرا که یکی از راههای انتقال بیماریها، دست زدن به سطوح مشترک و آلوده است که دستگاههای کارتخوان نیز یکی از مواردی است که در طی روز بارها از آنها استفاده میشود. به جرأت میتوان گفت در حال حاضر دستگاه کارتخوان میتواند آلودهترین بخش یک فروشگاه و مرکز تجاری باشد. کاراپی در جهت پرهیز از این منبع آلودگی به کمک خریدار و فروشنده آمده است.

 

مراجع:

https://www.sys-yaas.com/Index/News?Category=0#


 

نظر دهید

* نام شما
* ایمیل شما
* نظر شما
تمامی حقوق مربوط به طراحی و توسعه وب سایت محفوظ می باشد Polwinno.ir
X

جستجوی سریع محتوای تخصصی پل‌وینو


v