اخبار و رویدادها و فراخوان‌های بخش رویداد

وبلاگ پل‌وینو
6 بهمن 1398 0 15

برگزاری چهارمین جمع اندیشی محاسبات شناختی با موضوع یادگیری ماشین و پردازش زبان طبیعی توسط مرکز نوآوری پل‌وینو

مرکز نوآوری پل وینو چهارمین جلسه جمع اندیشی محاسبات شناختی را با تمرکز بر فناوری های یادگیری ماشین و پردازش زبان طبیعی در تاریخ 5 بهمن ۱۳۹۸ برگزار کرد.


چهارمین جمع اندیشی محاسبات شناختی با موضوع یادگیری ماشین و پردازش زبان طبیعی، روز شنبه پنجم بهمن ماه در مرکز نوآوری پل‌وینو با حضور جمعی از علاقمندان و متخصصین این حوزه برگزار شد. اعضای پنل تخصصی این رویداد، آقایان دکتر محمد علی اخایی و دکتر عمار جلالی منش بودند.

در ابتدای جلسه جناب آقای دکتر اخایی، عضو هیئت علمی دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه تهران مبحث یادگیری ماشین (ML: Machine Learning) را با تشریح فرایند تحلیل داده آغاز نمود و مراحل آموزش یک ماشین را با توجه به الگوی یادگیری آن بیان کرد. برخی از کاربردهای تحلیل داده و چالشهای عملیاتی تحلیل داده را ارائه نمود و به اهمیت هوش مصنوعی و کاربردهای آن در صنعت بانکداری اشاره کرد. بر شمردن نمونههای جهانی و پروژههای عملیاتی صورت گرفته در صنایع مالی از دیگر بخشهای ارائه ایشان بود.

آقای دکتر عمار جلالی منش عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) دیگر مهمان مدعو این برنامه، به تشریح پردازش زبان طبیعی (NLP: Natural Language Processing) و نمونه متعالی آن ایجاد زبان طبیعی (NLG: Natural Language Generation) و همپوشانی آن با مباحث یادگیری ماشین پرداخت. همچنین در ادامه به اهمیت این مفهوم در توسعه روباتهای مشاور در صنایع مختلف و بهویژه بانکداری اشاره نمود. ایشان با استناد به گزارش مجله فورچون، از بازار رو به رشد این فناوری صحبت کرد و در انتها به معرفی روبات اجتماعی تولید شده در پژوهشگاه ایرانداک و قابلیت یادگیری آن با توجه به نیاز سازمانها پرداخت.

در بخش پایانی برنامه جمع اندیشی محاسبات شناختی، جلسه پرسش و پاسخ میان شرکتکنندگان و مدعوین برگزار شد و شرکتکنندگان این رویداد به بحث و تبادل نظر در زمینههای یادگیری ماشین و پردازش زبان طبیعی پرداختند.


علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سلسله نشستهای جمع اندیشی مرکز نوآوری پل‌وینو میتوانند به بخش جمع اندیشی پورتال پل‌وینو مراجعه نمایند.


جمع اندیشی محاسبات شناختی 4


نظر دهید

* نام شما
* ایمیل شما
* نظر شما
تمامی حقوق مربوط به طراحی و توسعه وب سایت محفوظ می باشد Polwinno.ir
X

جستجوی سریع محتوای تخصصی پل‌وینو


v