نقش مشاوره در بانکداری سنتی و دیجیتال
در عصر انقلاب صنعتی چهارم با وقوع تحول دیجیتال و بانکداری دیجیتال، بانکهای مطرح دنیا در پی آن هستند که امر مشاوره را بهصورت اتوماتیک، حرفهای و کارآمدتری با سهولت بیشتر و هزینه کمتر، به مشتریان خود ارائه دهند.
مسئله مشاوره یکی از ارکان بانکهای مطرح دنیا است و مزایای مهمی همچون تخصیص بهینه منابع بانکی، جلوگیری از اتلاف سرمایه، کاهش معوقات بانکی، کاهش ریسک اعتباری و خلق ارزشافزوده را در پی دارد. به اینترتیب میتوان انتظار داشت برنامهریزی و سرمایهگذاری در راستای اشاعه خدمات مشاوره، وضعیتی برد- برد را برای طرفین(بانک و مشتری) به ارمغان آورد. دومین گزارش پژوهشی در زمینه بانکداری شناختی توسط خانم نجمه نوذر۱ با عنوان نقش مشاوره در بانکداری سنتی و دیجیتال تدوین شده است.
در این نوشتار ابتدا به خدمات مشاوره در بانکداری سنتی پرداخته شده و سپس این خدمت در بانکداری شناختی و بانکداری باز بهعنوان زیر مجموعههایی از بانکداری دیجیتال مطرح شده است.
عنوان گزارش: نقش مشاوره در بانکداری سنتی و دیجیتال
تهیهکننده: نجمه نوذر
تاریخ انتشار : دی ۱۳۹۸
1 دانشجوی دکتری مهارتی بانکداری دیجیتال دانشگاه تربیت مدرس و کارشناس طراحی شرکت بهسازان ملت
فایلهای مرتبط
گزارش اول: بررسی تمایزهای بانکداری ایران و جهان از نگاه خبرگان مقیم خارج از کشور با رویکرد ورود به دنیای بانکداری شناختی