وبلاگ پل‌وینو بخش کسب و کار مالی و بانکی

وبلاگ پل‌وینو
15 مرداد 1398 0

مدل‌های بانکداری نوین به اکوسیستم دیجیتالی نیاز دارند

بانک‌های دیجیتالی، فین‌تک‌ها، شرکت‌های بزرگ فناور و موسسات غیر مالی، بعد جدیدی از رقابت با بانک‌های سنتی را با خود به همراه آورده‌اند.


با تحولات عصر جدید، این مسئله کاملا مشهود است که موسسات مالی دیگر نمی‌توانند روی روش‌ها و ابزارهای سنتی خود تکیه کنند، و برای جلب رضایت مشتری و ایجاد تجربه مشتری موفق نیازمند فناوری‌های جدید و مدل‌های نوین بانکداری هستند.

امروزه ارتباطات یکپارچه از حداقل الزامات هر کسب و کار به‌ویژه در جذب و افزایش وفاداری مشتری به‌شمار می‌آید. در حوزه صنعت بانکداری نیز مشتریان انتظار دارند ارتباط آنها با موسسات مالی، به‌طور پیوسته و یکپارچه از طریق کانال‌های ارتباطی مختلفی همچون شعب، مراکز تماس، اینترنت یا تلفن همراه برقرار باشد.

در همین حال فین‌تک‌ها را می‌بینیم که با بهره‌مندی از فناوری‌های خلاقانه و نوظهور، در جهت رفع کاستی‌ها و ارائه محصولاتی با هزینه کمتر و شخصی‌سازی شده گام برداشته‌اند و تأثیر قابل ملاحظه‌ای بر انتظارات مشتریان داشته‌اند و چه بسا سبب ایجاد فشار مضاعف بر سازمان‌های مالی سنتی شده‌اند. برخی از فین‌تک‌ها هم توانسته‌اند فعالیت‌های خود را گسترش دهند و کاملا در رقابت با فعالان صنعت قرار گیرند.

با اوج گرفتن رقابت بین بازیگران بازار، می‌توان انتظار شکوفایی نوآوری، بهبود کیفیت خدمات و رضایت‌مندی مشتریان را داشت. وقتی صحبت از رقابت بر سر کسب رضایت‌مندی مشتری است، همه بنگاه‌های اقتصادی به‌‌سمت فناوری گرایش پیدا می‌کنند.

علاوه بر این بانک‌ها و موسسات مالی برای ماندگاری در این اکوسیستم باید در تمامی فعالیت‌های خود، سفر مشتریان را در نظر بگیرند. طیف وسیعی از عوامل، بر تجربه مشتریان تأثیر مثبت می‌گذارند. کافی است یک بنگاه اقتصادی تنها چند عامل را هدف قرار دهد تا بتواند بازطراحی سفر مشتری را به بهترین شکل به انجام برساند.




 

نظر دهید

* نام شما
* ایمیل شما
* نظر شما
تمامی حقوق مربوط به طراحی و توسعه وب سایت محفوظ می باشد Polwinno.ir
X

جستجوی سریع محتوای تخصصی پل‌وینو


v