صنعت بانکداری - با گیمیفیکیشن رقبای بانکی را از میدان خارج کنید

با گیمیفیکیشن رقبای بانکی را از میدان خارج کنید

گیمیفیکیشن به استفاده از تفکر طراحی بازی­‌ها در محصولات کسب‌و‌کاری گفته می­‌شود و ابزارهای متنوعی را برای این منظور به کار می‌­گیرد. به‌صورت کلی این مفهوم به افزایش سطح درگیری[۱] مشتریان با محصولات و بالا بردن میزان جذب مشتری کمک می­‌کند. برآورد شده حجم بازار گیمیفیکیشن در جهان از ۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ به ۱۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ افزایش یابد.

اهداف اصلی گیمیفیکیشن:

  • ایجاد درگیری ذهنی بیشتر مشتریان با محصول
  • استخراج دانش در موضوعات مختلف
  • افزایش وفاداری مشتریان
  • و مزایای دیگر از جمله ارتقای دانش و انگیزه کارمندان و توسعه نوآورانه محصولات

کاربردهای اصلی گیمیفیکیشن برای بانک‌­ها:

  • ابزار مناسب برای جذب مشتریان
  • ارتقای تجربه مشتریان و ایجاد وفاداری در گروه‌­های مختلف
  • ارتقای دانش مالی مشتریان غیر حرفه‌­ای
  • کسب بینش از مشتریان

در اینفوگرافی زیر به روندهای کسب‌و‌کاری این مفهوم جدید و برخی مزایای استفاده از آن در مؤسسات مالی اشاره شده است.

منبع:

How to Use Gamification in Banking, May 2019



[1] Engagement

  

دسته بندی : صنعت بانکداری
تاریخ ثبت : 1400/3/9
تعداد نمایش : 74

نظر دهید

* نام شما
* ایمیل شما
* نظر شما
تمامی حقوق مربوط به طراحی و توسعه وب سایت محفوظ می باشد Polwinno.ir
X

جستجوی سریع محتوای تخصصی پل‌وینو


v